lördag, april 03, 2010

Rekar 60 mila


Vi har tänkt om när det gäller 60 mila. Istället för att prioritera små vägar utan trafik gör vi en 60 mila med nattöppna kontroller. Det blir en orgie i 24h bensinstationer. I praktiken så vänder vi på förslaget. Vi kör mysiga småvägar de första 30 milen till Motala. Därefter blir det att följa lågtrafikerade vägar utmed motorvägen hem. Idag har vi rekat 16 mil och cyklat 20 mil. Det har varit en sagolikt vacker och solig tandempremiär med sommarkeps och sommarhandskar.

8 kommentarer:

Fikasvettot sa...

Vilket engagemang ni har! Det här skall bli spännande att se.

Aurian sa...

Ni är helt otroliga!
Bra jobbat! Jag blir så inspirerad av ert arbete och engagemang så jag får kankse börja göra samma saker här i Örebro!
Bra jobbat!

Åsa och Henrik sa...

Aurian, du vet väl att det finns Randonneurlopp i Örebro? Börje Ericzon, som arrangerar randonneurloppen där, är en underbar person och en riktig eldsjäl. Jättekul om du vill prova på randonneurlopp. Vill du dessutom hjälpa honom blir han säkert tacksam.

http://www.orebrocyklisterna.se/site.asp?ID=206

Aurian sa...

Jo jag vet att det finns lopp här i Örebro också. Ska nog cykla i alla fall 20 milare men jag vet ej när det blir av för det passar sälland e helgerna som de går men passar inte det så tar jag i Sthlm trakten annars så jag får se lite nya vägar.
Kan våra vägar alldeles för mycket =)
Börje har jag bra kontakt med och jag är medlem i Örebrocyklisterna. Var med och jobbade på Vänern Runt förra året också.
Men det är alltid kul att hitta egna nya vägar också så jag ska nog ut o koilla lite så får väl Ari godkänna dom om de är okey =)
Vi ses kanske på vägen!

Rikard sa...

Galet. Vi tog en tandemtur från sthlm via motala (via nynäs, gotland, oskarshamn, sävsjö) och tillbaka för några år sedan. Jag vill minnas att det tog 5 dagar från motala till stockholm. Via mem iofs, men ändå. =) Lycka till.

Åsa och Henrik sa...

Aurian!
Det vore jättekul om du dök upp på något av våra Tumbalopp och förevigar det som vi upplever som förtrollat vackert. Vi har via din blogg insett att du har den talangen!

Åsa och Henrik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Aurian sa...

Nu Åsa och Henrik kan ni läsa på min blogg om den första motiga 20 milaren jag har gjort i Örebro =)
Jag är inte helt avskräckt men jag är totalt negativ för motvindar.
Jag är supernöjd nu efteråt i alla fall!
Ska testa era turer också någon gång.