fredag, september 07, 2012

Dag 13: I mål!

Med blandade känslor sitter vi nu och äter segerpizza vid Gardasjön. Underbart att vi har klarat alla passen men samtidigt lite sorgligt att det är slut på det roliga. Vägarna har varit bättre än väntat, bättre asfalt och färre bilar. Maten har varit underbar: massor av matställen, alltid mat och jättegod mat. Hotellen toppen: massor av hotell och enormt service-minded. På ett hotell lärde de Åsa att göra en fulländad espresso när vi ville åka innan frukost för inte ville de att vi skulle lämna hotellet utan en riktig frukost. Intrycken massor, känslorna överallt, en magisk tur. Resan har gott ruggigt bra. Inga haverier, inga punkor. Backarna var bra mycket tuffare än vad vi har varit vana vid men även de har gått bra. Vyerna omväxlande och vackra (understatement). En underbar tur är tillända.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis min älskade dotter Åsa och svärson Henrik. Ni har varit fantastiska! Jag är full av beundran och tacksam över att allt har gått bra. Det är inte helt lätt att vara en orolig mamma, men era dagliga berättelser har hjälp mig. Jag förstår att detta har varit en underbar upplevelse.
Kram från mamma Ewa

Fikasvettot sa...

Härligt! Kul att läsa om er cykling! Dolomiterna ligger på min önskelista.